Chłód potrafi odstraszyć początkujących biegaczy, jednak mimo oporów warto spróbować biegania w zimie. Każda pora roku jest odpowiednia na rozpoczęcie przygody z tą dyscypliną, jednak akurat zima daje pewne dodatkowe korzyści.

Kształtujesz siłę biegową

Biegając w zimie, już na samym starcie uczysz się jak biegać w warunkach o podniesionym stopniu trudności. Gdy poprawi się pogoda, szybko zauważysz, że przekłada się to na lepszą szybkość i lepsze dostosowanie do nieprzerwanego biegania przez nieco dłuższy czas.

Sytuacja taka wynika zarówno z czynników atmosferycznych , jak i z ośnieżonego podłoża, które sprawia, że gdy biegniesz, czujesz pewien opór. Ta mniejsza lub większa warstwa śniegu sprawia, że zdecydowanie wzmacniasz swoje nogi, a przy okazji również poczucie równowagi w trakcie biegu.

Oczywiście, sam fakt uprawiania joggingu w zimie sprawia, że musisz pomyśleć o tym, by posiadać odpowiednie, dostosowane do biegania w zimie, treningowe buty do biegania. Muszą one posiadać odpowiedni bieżnik, odpowiedni do ośnieżonego terenu oraz posiadający zwiększoną przyczepność, co ma zapobiegać poślizgnięciom. Posiadając taki sprzęt, swobodnie możesz ruszać na świeże powietrze i ćwiczyć nawet świeżo po opadach śniegu.

Bieganie w zimie a zdrowie

Jeżeli uprawiasz bieganie w okresie zimowym, poprawiasz swoją odporność na przeziębienia. Co prawda musisz wcześniej prawidłowo dobrać swoją odzież sportową. Najlepiej tak, jakby było 5 stopni więcej, niż na termometrze. Gdy zaczniesz biec, Twoje ciało zacznie się rozgrzewać i wyrówna tą różnice. Nie przesadź jednak. Nie możesz się ani przegrzać (pot na mrozie to nienajlepsza rzecz), ani też wychłodzić.

Zachowanie optymalnej temperatury sprawi jednak, że możliwe stanie się hartowanie organizmu i dzięki temu polepszenie stanu zdrowia. Zwłaszcza, że w przypadku aktywności fizycznej poprawia się krążenie, a to pozwala organizmowi na łatwiejsze dostarczanie przeciwciał w przypadku wykrycia infekcji.

Uwaga na stopy

Jednak wzmacnianie odporności i dopasowanie do tego odzieży to jedno, ale jeżeli decydujesz się bieganie w terenie lub w parku, ale też po słabiej odśnieżonej szosie, zwróć uwagę na to, by chronić się nie tylko przez przegrzaniem lub wyziębieniem, ale i przed kontuzjami. W tym celu warto wybrać buty do biegania, w których została zapewniona prawidłowa stabilizacja stopy. Tak, żeby w przypadku utraty równowagi, chronić kostkę.

Zimowe bieganie dobre na odchudzanie

Ruch na powietrzu zawsze był dobrym sposobem zrzucania kilogramów. Jednak bieganie w zimie jest szczególnie cenne dla osób, dla których problemem jest nadwaga. Dzieje się tak dlatego, że zazwyczaj niskie temperatury sprzyjają częstszemu sięganiu po przekąski, zaś jogging świetnie sprawdza się do zrzucania kilogramów.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że pewnym problemem dla osób z wyższa waga może być obciążanie stawów i ścięgien. Warto więc upewnić się, ze unika się kontuzji i zastanowić się, czy może warto sięgnąć po buty do biegania z amortyzacją (choć pamiętać, ze śnieg sam w sobie częściowo łagodzi stawiane kroki, a u osób lżejszych problem ten będzie mniejszy). Niezależnie od amortyzacji pamiętaj jednak by biegając stawiać stopy na ich przednią część.

Zapraszamy na www.360sklep.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ